torsdag 11 mars 2010

2 element att ta vara på

Sverigesäsongen började på Svanvik i lördags. Vi pulsade fram till klippan i snön, men vårvädret var fantastiskt och vi kunde klättra på torr upptinad klippa i T-tröja och kortbrallor (nästan sant). Jag kände ivern! Knöt in mig samtidigt som jag tog på mig skorna samtidigt som jag fick på mig kritpåsen samtidigt som jag började klättra. NBK kändes lagom att värma upp på. Förragången jag var där lyckades jag lura Wulfen att det var en 6c+. Han köpte det! Väldigt roligt.

Erik gjorde ett tappert försök, men han har handikappet av att inte ha gjort leden 80+ gånger. Som jag. Sedan fortsatte vi. Lyckades årsticka Vargtass, John Vein och Machine no line. Och NBK ett par ggr till. Erik klättrade Vargtass första gången på 15 år och gjorde några ytterligare fina försök på uppvärmningsleden. Skäggig och glad.

Följande dag kom herr Spång och herr Belhaj förbi på lite förmiddagsbouldering. Ny highpoint på projektet som är känt i göteborgskretsar som Omars Comback. Nu är jag uppe vid det som antagligen är cruxet. Högt där uppe! Bra läge nu när det finns snö att skotta platt och lägga mondon på. Sedan avverkades 3 snabba mil i skidspåret som senare ledde till träningsverk.

Underbara dagar att bo bland klippor och snö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar