söndag 4 september 2011

Sista Bossen


Sista Bossen gick ner igår.

Jag har varit på Hallinden rätt många gånger. Branta väggen där är nog min favoritklippa.
I våras, fick jag syn på en linje som jag inte hade sett tidigare. Mitt på väggen! Jag testade den nedifrån men föll av rätt tidigt, sedan slängde jag upp ett rep och borstade och testade.

Först trodde jag att jag skulle klättra en bit av Pansarkryssaren och sedan traversera vänster får att nå den, men jag fick inte till det. Något senare fattade jag att det gick att komma åt den från Bomerang. Crimpar ut höger.

Sommaren kom med värme. Crimparna gick att hålla, men sluttarna kändes sjukt dåliga! Knepiga mantligsflytt på andra cruxet. Sen kom augusti, och då regnade det mest hela tiden tycker jag.

2:a september var kanske den crispigaste dagen på länge, men jag föll av ändå. Tappade bort betan på vägen upp. 3:e september visste jag att jag hade den... om jag hittade nån som ville ut! Hittade Fredrik och Elin till slut. Tack!

Sista Bossen var en av dom sista linjerna på branta väggen. En av dom...


1 kommentar:

  1. Coolt!
    Bra jobbat Petter.
    Roligt att du uppdaterar oss emellanåt med vad som händer där uppe.
    /Martin

    SvaraRadera