söndag 13 oktober 2013

Grand Illusion

Brantare än det ser ut!

Tony Yaniro ledde Grand Illusion 1979 på förplacerade säkringar. Tillsammans med 'the Phoenix' i Yosemite var det världens första 5.13-spricka. Den har senare blivit ledd på riktigt ett gäng gånger, men jag förstår nu varför många går den på förplacerade säkringar. Så blev det även för mig.

 

Efter att ha ramlat av från toppen för ett par dagar sedan var jag sugen på revanch. Ingen jet-lag och lite piggare i skallen, men lite slitnare i kroppen.  Doggade upp en gång för att komma igång och kolla in toppen lite extra.
Sedan gav jag allt. Brant hela vägen. Jobbig start men handjamsvila en bit upp. Därefter sjukt pumpande och krux på toppen. Jag ville verkligen inte trilla igen och klättrade inte helt avslappnat, men nu kunde jag flytten och var aldrig nära att falla.

Leden är nästan jobbigare att rensa än att klättra. Får leda den i bättre stil om jag någonsin kommer tillbaka, men nu hägrar Yosemite. Vi går på rykten om en stundande öppning och åker närmare för att snabbt kunna sätta igång med det vi egentligen är här för att göra






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar